Hoe kan ik inloggen op extranet?

Je kunt op verschillende manieren toegang krijgen tot bsbnet:

  • Digitaal Paspoort (aangeschaft na 1 september 2020)
  • Met e-mailadres en wachtwoord

eHerkenning
Op dit moment is inloggen met eHerkenning nog niet mogelijk. Dit zal in de loop van 2021 mogelijk worden.

Heb je problemen met inloggen op bsbnet.nl? Kijk dan bij de veelgestelde vragen of je hier de oplossing kunt vinden.

Je kunt inloggen met het (nieuwe) digitale paspoort. Het oude digitale paspoort kun je niet meer gebruiken. Let op! Heb je een (nieuw) digitaal paspoort en lukt het niet om hiermee in te loggen op bsbnet.nl? Volg dan de volgende stappen:
  1. Controleer welke browser gebruikt wordt. Wij raden het gebruik van Chrome of Firefox aan.
  2. Komt het e-mailadres van jouw NSN-account overeen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw Digitaal Paspoort? Wanneer je met een digitaal paspoort wilt inloggen bij NSN, is het noodzakelijk dat het e-mailadres van jouw digitaal paspoort gelijk is aan het e-mailadres van jouw NSN-account. Dit heeft te maken met veiligheid.
  3. Wanneer je probeert in te loggen in NSN krijg je de keuze welk Digitaal paspoort je wenst te selecteren. Gebeurt dit niet? Dan adviseren wij om je cookies te verwijderen.
  4. Controleer of het (nieuwe) Digitaal Paspoort goed geïnstalleerd is.
Kijk bij de veelgestelde vragen voor uitleg over bovenstaande stappen.
Je kunt ook inloggen met jouw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.

Veelgestelde vragen: inloggen

Als jij een wachtwoord instelt voor het extranet, wordt het digitale paspoort automatisch gekoppeld.
Let op! Het e-mailadres van jouw digitale paspoort moet gelijk zijn aan het e-mailadres dat je voor NSN gebruikt.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor het inloggen met het (nieuwe) Digitaal Paspoort niet lukt. Volg onderstaande stappen:
  1. Controleer welke browser gebruikt wordt. Wij raden het gebruik van Chrome of Firefox aan.
  2. Komt het e-mailadres van jouw NSN-account overeen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw Digitaal Paspoort? Wanneer je met een digitaal paspoort wilt inloggen bij NSN, is het noodzakelijk dat het e-mailadres van jouw digitaal paspoort gelijk is aan het e-mailadres van jouw NSN-account. Dit heeft te maken met veiligheid.
  3. Wanneer je probeert in te loggen in NSN krijg je de keuze welk Digitaal paspoort je wenst te selecteren. Gebeurt dit niet? Dan adviseren wij om je cookies te verwijderen.
  4. Controleer of het (nieuwe) Digitaal Paspoort goed geïnstalleerd is.
Uitleg over stap 2, 3 en 4 vind je in de onderstaande vragen.
Vanuit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk het e-mailadres van jouw extranet-account te aanpassen. Vraag daarom aan jouw gebruikersbeheerder om een nieuw account aan te maken.
Wanneer je probeert in te loggen in NSN krijg je de keuze welk Digitaal paspoort je wenst te selecteren. Gebeurt dit niet? Dan adviseren wij om je cookies te verwijderen. Chrome
  1. Selecteer vanuit Chrome Ctrl + H
  2. Ga naar browsegeschiedenis wissen
  3. Ga eerst naar tabblad geavanceerd, selecteer periode “alles” en vervolgens de bovenste vier opties:
    1. Browsergeschiedenis
    2. Downloadgeschiedenis
    3. Cookies en andere sitegegevens
    4. Gecachte afbeeldingen en bestanden
    5. Let op! Het vinkje “wachtwoorden en andere inloggegevens” niet aanvinken.
  4. Ga daarna naar tabblad basis, selecteer periode “alles” en daarna alleen de optie “Cookies en andere sitegegevens”.
Lees hieronder per browser hoe je kunt controleren of jouw Digitaal Paspoort goed is geïnstalleerd. Je herkent het (nieuwe) Digidentity paspoort aan: Digidentity SIVI CA. Dit staat onder Verleend door.

Staat je Digitaal Paspoort er niet tussen? Neem dan contact op met de systeembeheerder binnen jouw organisatie of met Digidentity.

Chrome
Klik recht bovenin je scherm op de 3 stipjes. Ga naar instellingen en klik op beveiliging – Certificaten beheren.

Firefox
Klik rechts bovenin het scherm op de 3 streepjes en ga naar Opties. Klik op Privacy & Beveiliging. Scroll naar beneden en klik op Certificaten bekijken. (Uw certificaten)

Edge
Klik rechts bovenin het scherm op de 3 stipjes en ga naar Instellingen. Klik op Privacy, zoeken en services. Scroll een stukje naar beneden en klik op Certificaten beheren.

Internet Explorer
Klik rechts bovenin je scherm op het tandwiel en ga naar internetopties. Klik op het tabblad Inhoud en klik op Certificaten. Let op! Het gebruik van Internet Explorer wordt niet goed ondersteund in onze portals. Wij adviseren gebruik te maken van Chrome of Firefox.
Ben jij je wachtwoord vergeten, doorloop dan de volgende stappen:
  1. Ga naar bsbnet.nl
  2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Voer jouw e-mailadres of gebruikersnaam in
  4. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een e-mail met daarin een instructie en link om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op! De link in deze e-mail verloopt binnen 5 minuten. Zorg ervoor dat je binnen deze tijd een nieuw wachtwoord instelt. Is er 5 minuten verstreken? Ga dan naar nsn.nl en start het proces opnieuw.
  5. Met de link kom je op het scherm wachtwoord wijzigen. Stel hier je wachtwoord in. Bij ‘nieuw wachtwoord’ en ‘bevestig wachtwoord’ vul je hetzelfde in. Het wachtwoord moet voldoen aan:
    • Minimaal 8 lang
    • Minimaal 1 hoofdletter
    • Minimaal 1 kleine letter
    • Minimaal 1 cijfer
    • Minimaal 1 speciaal teken
  6. Klik op verzenden
Ontvang je geen e-mail?
Dan ben je als gebruiker waarschijnlijk niet bekend bij BSB. Raadpleeg je gebruikersbeheerder op kantoor. Die maakt een gebruiker aan en geeft je toegang tot het extranet.
Vraag zelf een e-mail op door op ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken op www.bsbnet.nl.
Ontvang je daarna nog geen e-mail? Dan ben je waarschijnlijk niet bij ons bekend als gebruiker. Vraag de gebruikersbeheerder van jouw organisatie om jou toe te voegen als gebruiker.
De link is verlopen. Daardoor is het niet mogelijk om een wachtwoord in te stellen. Vraag een nieuwe link op door de volgende stappen te volgen:
  1. Ga naar bsbnet.nl
  2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in
  4. Klik op ‘Verzenden’
  5. Wij sturen jou een e-mailbericht met instructies voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
Maak je gebruik van Internet Explorer? Daarin krijg je helaas een wit scherm als je inlogt met het digitaal paspoort. Log in zónder je digitaal paspoort. Vul de gegevens handmatig in.
© 2020 BSB Volmachten | by i'M DESIGN Web & Graphic Studio